A bird's eye point of view

20 juli 2018 - Hochstadt am Main, Duitsland

"Kijk mam. Die dingen gaan ook naar Praag." "Nee, die niet, die gaan  naar Regensburg." "Hoe weet u dat?" "Ik hoorde ze iets mompelen over Bayreuth" "Zo kun je toch ook naar Praag?" "Dat is waar, maar deze niet." "Al die dingen met bulten gaan naar Praag!" "Deze niet, deze is eigenzinnig, kijk maar naar zijn snavel" "U zegt maar wat!" " We zullen ze een tijdje volgen,dan zie je dat ik niet zomaar wat zeg."

"Waarom hebben die dingen allemaal van die bulten?" "Ze denken dat ze die bulten nodig hebben." "Maar dat fliest toch niet fijn?" "Klopt!" "En sommigen flietsen die bulten van west naar oost en anderen van oost naar west?" " Tja, kind..." " En kijk nou, gaan ze aan het eind van de middag die bulten nog groter maken, terwijl ze nog flinke heuvels over moeten...?

"Tja, ....we gaan ze nog een extraatje geven." "??" "Je gaat recht boven ze vliegen en laat iets vallen. De kunst is boven op z'n kop." "En zij?" "Zij heeft 't al moeilijk genoeg." "OK" ......." Jammer, niet helemaal raak, maar middenvoor op zijn shirt is ook niet slecht." "Kom, we gaan door!" "Ka Ka Ka!"

Naschrift van de redactie: Soms, na harde tegenwind in de ochtend, een saaie route rond lunchtijd, en aan het eind van de dag bergen over moeten om via een heel slecht aangegeven route de camping te vinden, gaan mensen hallucineren. Ze gaan dan denken dat kraaien over hen roddelen en hun zelfs uitlachen. Belangrijke zaken, zoals het Operahaus in Bayreuth,missen ze dan. 95 km bij 30° doet daar ook geen goed aan. Hoed u daarvoor.

Oud Chinees spreekwoord: Als jij als een van de weinigen wel die top gaat lukken, zijn de kersen voor jou wel makkelijk te plukken!

1. Hannie A.O.:
    20 juli 2018
    Nou, Idd! Ik snap er niks van 🤷‍♀️ Jullie moeten morgen aan een rustdag inlassen.
  2. Mieke de Ruiter:
    20 juli 2018
    Jullie zijn "bikkels".... maar morgen maar even rustig aan. Het is tenslotte vakantie!
  3. Bea en frans:
    20 juli 2018
    Worden wel erg rare verhalen, rust maar eens goed uit
    29 gr hier blijft puffen he
    Beter dan regen voor jully
    bea
  4. Bea en frans:
    20 juli 2018
    Moet kort maar toch even dit ';Ziet er heel goed uit in die pan hoor Reinier
    Bea
  5. Yvonne:
    20 juli 2018
    En nu moet Cock weer aan de was!
    Of gaat het shirt dan met jou order de douche Rein?
  6. Hans:
    21 juli 2018
    Ik had je gewaarschuwd
  7. Hannie H.:
    29 juli 2018
    Toch een kinderboek schrijven straks?!