Beter weer dan geen weer

5 september 2018 - Stavoren, Nederland

Vannacht dichte mist met daardoor lekkende bomen... Vanmorgen natte tent maar ook een stralend zonnetje. Vanuit IJlst terug naar Sneek. Levensgevaarlijk want al die kinderen moeten ook naar school. Vervolgens een prachtige, windloze, heel rustige route naar Sloten.

Sloten is zo klein, je kunt daar bijna niet niet aan de route zitten, wonen of liggen. We zijn dus ook heel teleurgesteld als Elly daar niet staat met vlaggetjes en krentenbollen...

Vele anderen hebben dat wel gedaan, hebben hun huis versierd of een welkom geschilderd (zie foto's) maar Elly zat dus gewoon in een achtertuin...

Tot overmaat is de wind gedraaid; er was geen wind en dat is vanaf Sloten een westenwind. Als we boven op de dijk fietsen, zien we al donkere luchten. Toch blijft het droog. Hoewel.... in Stavoren drinken we G&T wachtend op de boot, en moet Rein van Cock in de fontein... Het is geen regen maar je wordt wel nat. Het is een van de elf fonteinen, er is nu sprake van een 11 fonteinentocht. Ze zijn prachtig. We hebben ze niet allemaal gezien. Die van Dokkum is nog niet klaar.

De elfstedentocht iz op de fiets erg dd moeite waard! Ook is ie voor herhaling vatbaar omdat je ook alternatieven kunt fietsen.

Mieke appt ondertussen dat Vrouwenakker blank staat, de Amstel is al buiten zijn oevers getreden... Wij hopen dat de bui over drijft als wij op de boot zitten... We laten van het weer nog even afhangen of we morgen naar his fietsen...