Beesten

12 juli 2018 - Warburg, Duitsland

Goed, de kipjes van de camping hebben we niet gegeten, in het Indiaanse restaurant maakte ze zo lekker klaar, daar zijn we gisteravond weer gaan eten. En nu, aan het eind van de dag heeft een gegrild kippetje ons heerlijk gesmaakt. Maar tussen de 1e en de laatste kip hadden we een enerverende dag.

We werden wakker met slakken; op de binnentent, de buitentent, de fietstas en zelfs een in mijn toilettas. Murat, daar zou jij voor zorgen! Waarschijnlijk zijn ze meegelift onder onze spatborden. Hoewel die van mij aan de korte kant is waardoor de vieze spetters.... Rein je dwaalt af😏

In Paderborn verlieten we de Lippe, we fietsten nog langs wat Betuwe achtige stroompjes (Het stond er tenminste vol met fruitbomen en de kersen waren op plukhoogte😋)

Maar toen was het uit met de pret. We moesten wisselen van stroomgebied. Dat betekende 7 km de berg op, zweten, en als op een kruispunt de route slecht is aangegeven bespringen de horzels je van alle kanten. Ook zij gaan 10 km per uur... Padjes steken met honderden ons pad over.

Naar beneden is een feest en we zitten al gauw langs de Diemel. Alleen in Warburg stroomt die Diemel zo laag dat we 50 km steil moeten klimmen voor boodschappen. Cock heeft getob met haar versnelling en ik denk: ik doe vast de boodschappen. Ik stal mijn fiets in zicht, shop, en koop een kip bij de grilkipman.  Achteraf denken we dat Cock net in de winkel is als ik bij de kippenboer ben. Ze zag mijn fiets, mij niet in de supermarkt en gaat verder zoeken. Ik zie haar niet, denk dat ze t niet gehaald heeft, en daal met kip de berg weer af... onderweg en onderaan geen Cock. We bellen elkaar heel vaak, doen we anders nooit, maar zonder effect. (Hoe bel je elkaar als je beiden niet in Nederland bent? Serieuze vraag. We lieten ook Duitsers ons bellen. Die kregen ook geen contact) Als vervolgens het hele dorp gemobiliseerd is zijn we een uur verder, weer herenigd en snel op de camping.

Na de kip heeft Cock geen puf meerom het dorp te bekijken. Rein zwoegt opnieuw alleen de berg op.

1. Bea en frans:
    12 juli 2018
    Vreselijk wat een dag met al die beesten , en het ergste elkaar kwijt.
    Maar gelukkig een happy end
    Bea
  2. Cock G:
    12 juli 2018
    Ik zie het helemaal voor me dat jullie elkaar net mis lopen en dat er heen en weer gefietst wordt en tenslotte is daar de hereniging. Een soort slapstick. Eind goed, al goed.
  3. Gwen:
    13 juli 2018
    Jullie raken elkaar wel vaker kwijt maar vinden elkaar gelukkig altijd weer. Hoe verliep het weerzien? X
  4. Jannemieke Kuijpers:
    13 juli 2018
    Wat een gepiemel zo langs die Diemel....
    ;)
  5. Margriet:
    13 juli 2018
    Jullie hebben vast wel 0031 voor jullie mobiele nummer staan? .En dan die zonder de 0.
    Zonder landcode lukt het niet.
    Maar jullie zijn knappe koppen of toch die kip zonder kop?Weer veel fietsplezier.
  6. Mieke de Ruiter:
    Slakken...horzels..brrr...
    Dan elkaar nog kwijtraken...maar eind goed al goed...
  7. Hannie H.:
    27 juli 2018
    Slakken??!! Vreselijk vieze beestjes, kruipen hier zelfs omhoog naar het balkon, Wijdschild zit er vol mee, raken wij nooit vanaf. Slakkenvallen, horzels afweermiddelen, de boodschappenlijst wordt steeds langer voor een fietsvakantie.
    En 50 km omhoog fietsen voor boodschappen is vast een tikkeltje overdreven, vroeg zij sceptisch?
  8. Reinier:
    29 juli 2018