Dubbel

4 augustus 2018 - Düren, Duitsland

Bij Remagen fietsen we nog even in het ochtendzonnetje langs de Rijn. Het afscheid naderde en dat was emotioneel maar vooral fysiek nog wel een dingetje; zo'n 5 km klimmen.

Boven was het een hete, landelijke route, maar door de flinke tegenwind duurde het allemaal te lang. Onderweg heeft Reinier gewoon nog een fietsbroek aangetrokken; tja, de huid wordt op den duur dunner, maar ook de vochtproductie was met een zeem niet meer te verwerken...

Als we fietsers tegen kwamen, waren dat fietsers op weg naar Rome. Wij fietsen juist terug.

Fijn dat je in Duren weer kunt dalen naar de Roer (d.i. de Roer van Roermond) Maar Duren is wel een heel lange stad die je diagonaal moet doorkruisen...

En na alle hitte, droogte, landelijke rust, moet je ineens kamperen in een overvol zwembad, je mag je tent pas om 18.00 op zetten, daardoor ontmoet je leuke vakantiefietsers op het terras. En terwijl het zwembad laat, langzaam leeg loopt, sluiten steeds meer tentjes zich aan langs de bos/zwembadrand....Ook ik ben even lekker in het meertje gedoken... maar, hoe bang moet je zijn voor blauwalg..