Grenzeloos

7 augustus 2018 - Effeld, Duitsland

36° in het zuiden. Blijf dus maar daar. Maar wij zijn dus in het zuiden😥 Ik ben er erg van opgeknapt. Gelukkig staan we in het enige hoekje van de camping waar wel schaduw is. Gisteren kwam er een jong Duits stel naast ons staan, ook met een eenstokstent, dat schept een band. Gebabbel en elkaars tentje bekeken. Verder is hij meditatief met stokken in de weer doet zij yoga op een bankje

Aan het andere eind van de camping is een strandje aan onze kant is baden volgens de bordjes verboden. Onze buren, waarschijnlijk Oostduits, dacht tussen de bosjes door wel te kunnen gaan zwemmen en ook nog naakt. Dat werd opgemerkt door wat kinderen. Het bleef nog lang onrustig op de camping. De kinderen kwamen in drommen het fenomeen bekijken, op fietsjes en hoverboards, etc

Meestal houden Duitsers zich erg aan de regels. Maar binnen 5 min. ben je hier over de grens. Daar is het anders. Al snel kom je de eerste gevangenis tegen en was ik binnen de eerste 10 km al bijna geschept; n.b. door een beveilingsbusje die ineens vanachter een vrachtwagen het fietspad op schoot.

We gingen dus naar de outlet in Roermond. We waren niet de enigen. Het was in winkels heerlijk koel en er werd water uitgedeeld. Maar al gauw dachten we :"Wat doen we hier?"

Aan de andere kant van het meer kun je ook zwemmen; daar betaal je dan €4,50 voor. Maar goed met terrasjes en waterskien is dat wel gezellig.... behalve de dubbele rij bij de kassa😣. Op het strandje van de camping is nergens schaduw. In de buurt van ons tentje hebben we heerlijk gezond in de schaduw en wandelden we even voor een bad.

Erg bedankt dus voor het advies: "blijf maar daar". Zelfs het water uit de koudwaterkranen is heet. We gaan morgen weer door.

1. Mieke de Ruiter:
    7 augustus 2018
    Ach ach, het leven valt soms niet mee....
    Maar ondanks de hitte ben nu toch beter?!!
  2. Bea en frans:
    7 augustus 2018
    Lang verhaal dus iets beter he .
    Nu hier was 37 gr wel heel erg warm hoor.
    Kalm aan en kijk goed wat je eet en drinkt he
    Bea
  3. Cock G:
    7 augustus 2018
    Fijn om te vernemen, Reinier, dat het weer een stuk beter met je gaat. En welkom op Hollandse bodem
  4. Margriet:
    8 augustus 2018
    Het advies was :Rustig in de schaduw Rein!
    Dus niet: Shoppen, Sjouwen en Soppen.
    Volgens mij heb jij nooit Rust in je kont....maar gelukkig nu wel weer gezond.😜
    Goede thuisreis!
  5. Paul:
    8 augustus 2018
    Haha. Op de kleine weergave van de foto hierboven lijkt Cock met haar tenen in het meertje te zitten.
    Goed dat jullie geluisterd hebben. Moet je misschien vaker doen. Vorige blogs stonden er ook bol van.
    Nog een paar dagen, dan zijn jullie terug. En dan? Neem nog een paar mooie paden en doe kalm aan.