Messen

30 juli 2018 - Eberbach, Duitsland

We waren vannacht het enige tentje op deze zwembad/camping tussen 2 campers, waarvan 1 met een hond. Die sloeg, net als het licht, aan, toen we 's nachts moesten plassen. Dan ga je heus wel naar het toiletgebouw ipv naar de plaatselijke bosjes.

Ze zijn hier trots op hun inwoner die op dit moment ergens in de ruimte zweeft. Wij dachten alleen maar:" Opgestaan, plaats vergaan!😉"

Goed, Joke was jarig, er moest nog geappt, maar ook  wilden we een heel eind omdat we morgen Heidelberg wilden bekijken. Dus Rein fietste voorbij de koffie!🤤 Hoe dom kun je zijn.... Dan kun je beter hard door fietsen want je hebt zomaar een fietspompje in je nek. Ook bij een volgend middeleeuws bakkertje en een volgend toeristisch dorpje was er geen communicatie mogelijk. Niet via de Wifi (geen bereik), niet via de fietsbel en mondeling werd het probleem alleen maar erger. En er kwamen geen andere cullinaire mogelijkheden....

Na 45 km was er eindelijk weer ontbijt: een heerlijke cappuchino,: een wonderlijk, maar plaatselijk bekend, lekker broodje, : en... een tuttig stel dat we al eerder waren tegen gekomen, dat alles wilden weten van onze reis. De messen, die dus heftig geslepen waren, moesten weer in het foedraal, we hebben, heel aangepast, (de plaatselijke serveersters schatte de situatie feilloos in en dekte geen vorken en messen) en genoeglijk samen ontbeten, vervolgens werd het zo warm dat Cock geen zin meer had in ruzie.😎👍

Maar zin of geen zin, er moesten nog 50 km. HET WAREN ER WEL VEEL, MAAR WEL PRACHTIG! Eerst nog langs de Kocher, en later langs de Neckar. Langs lieflijke dorpjes, burchten boven op bergen, welvende wijngaarden, vochtige voorhoofden en af en toe lommerrijke laantjes. Na 105 km staat ons tentje in Eberbach.

Ik ga de messen weer tevoor schijn halen, want er moet vegetarisch gekookt. (Cock wordt van al dat rood vlees zo agressief) en dan om e.e.a. weer goed af te sluiten doen wij een romantische stadswandeling. ... (Moet van Jaap) Had ik weer beter niet kunnen zeggen... Het leven is soms zo moeilijk..😦🤔🥂🍾

1. Margriet:
    30 juli 2018
    Dan hebben jullie een mooie tocht gehad vandaag. Stuk langs de Neckar.En morgen een Romantische stad.... Heidelberg is echt mooi en... Dus een hele dag romantisch wandelen. Kan niet op.Groetjes
  2. Bea en frans:
    30 juli 2018
    Dat was me het dagje wel zeg.
    Maar Cok morgen komt het helemaal goed
    Heidelberg dan is Rein wel om hoor.
    Bea
  3. Hermien:
    30 juli 2018
    Heerlijk al jullie verhalen te lezen..... Laat je niet op je kop zitten hoor Cock! 😉
  4. Ingrid samson:
    31 juli 2018