Er zit muziek in de lucht🎶

13 juli 2018 - Hann. Münden, Duitsland

Wat een topdag! Hoewel, er zat wel een slak in mijn handdoek geplet😣

Maar verder... Duizendjaar oude dorpjes, burchten boven op bergen, reine rivieren, frije fietspaden (vanwege de alliteratie😏) heldere hemel en welwillende wind😎. Ik voel een lied in me opkomen...🎼🎵🎶🎤... Nee dat zal ik jullie besparen. Het is tijd voor lezersparticipatie. Mieke bracht me op het idee. Wie schrijft de beste limerick op Diemel. Het hoeft niet beschaafd.

Overigens hebben we die verlaten en heeft de Weser ons gebracht naar Hann. Munden. Een landelijke rivier met landelijke dorpjes waar je door dit weer wel landerig van wordt. Daar stromen de Werra en de Fulda samen in de Weser. Water genoeg dus en overal vakwerkhuisjes. Al met al Volendam op zijn Duits.

De komende dagen fietsen we langs de Werra verder zuidwaards

De camping is in het centrum. We hebben het ritueel met de gegrilde kip herhaald en deze keer bleef Cock gewoon bij me😍

1. Bea en frans:
    13 juli 2018
    arme slak heb er mee te doen.Wat heerlijk zo;n dag
    Nu nog meer van die dagen en er komt Muziek uit
    Pracht foto;s Bea
  2. Wim:
    13 juli 2018
    Een paar dagen geleden waren jullie aan de Lippe en nu de Diemel en waar is Biesterfeld.?
    Jullie gaan wel snel, een metertje in het frame?
  3. Yvonne:
    13 juli 2018
    Wanneer je fietst langs de Diemel
    Pas dan goed op je piemel
    Verandert het slurfje in een slak
    Plet hem dan niet met een tak
    Je voelt dan nooit meer gewriemel.

Ok, hij is niet erg origineel en niet zo goed maar Diemel levert weinig rijmwoorden op!
  4. Hannie A.O.:
    14 juli 2018
    Heerlijk zo’n dagje dat alles meezit! En nu eens wat foto’s van Reinier! Prachtige natuur,wat is Duitsland toch mooi. Nog veel plezier jullie 💕
  5. Gwen:
    14 juli 2018
    Dat klinkt allemaal prachtig!
  6. Ria van Bellen:
    Een man kamperend in Diemel
    zag in zijn toilettas gefriemel.
    Een slak dacht Reinier.
    Ach ik koester dat dier
    en ontvoer hem uit Diemel.
    De limerick is niet helemaal gelukt , maar ik wilde beschaafd blijven.

a