Zo zout hebben we het nog niet gegeten..

15 juli 2018 - Heringen (Werra), Duitsland

Even zag het er naar uit dat we het deze dag op kersen moesten doen. Geen straf, ze zijn er in soorten, paars, rood, geel, groot, klein, zoet, met g&t smaak, bijna rijp, overrijp... De kers is een steenvrucht en is familie van....🍒. Ik dwaal af. Ze zijn i.e.g. niet zout.

Gelukkig, bij een manege mochten we koffie. Maar het is zondag..dus geen terrasje  geen broodje en zeker geen glimlach. Uiteindelijk hebben we in het kasteel ontbeten. Nee, niet bij de barones, er was inmiddels een hotel in gevestigd met een ontbijtbuffet. En hoewel we geen gasten waren, en als we in de tuin gingen zitten en als we de plantensproeier tolereerden... Al met al een heerlijke brunch. Zout stond op tafel.

Hier is alles dicht op zondag. En ook al is het open het lijkt dicht. Het nodigt zeker niet uit. En als je de moed hebt verzameld, je krijgt heerlijke thee maar verder boeh nog bah. Die kregen we dan wel weer van het vee onderweg.

Alweer is  een Nederlander de eigenaar van de camping🤔 En na  een prachtige route strijken we neer met uitzicht op de kalimijnen. Die zagen we 20 km terug ook al.., we dachten dat die hopen bij mensen in hun achtertuintje lagen. En nu, in het zwembad.... uitzicht op de kalihopen😨

Terzijde: los van de kalihopen zijn er al topjes die boven de 500m komen en zien we regelmatig steenformaties. De Werra geeft ons moed,hoewel we binnenkort door de bedding kunnen fietsen😣 Zo droog!

1. Bea en frans:
    15 juli 2018
    erg ongast vrij ,maar het weer zit nog steeds mee
    En heel belangrijk; jullie zien er nog heel goed uit
    Trap zo door.
    Bea
  2. Yvonne:
    15 juli 2018
    Denk dat zondag altijd een onvriendelijke dag is in het buitenland. Gelukkig is het morgen weer maandag 😎👋
  3. Mijntje:
    16 juli 2018
    Ach je hebt vakantie, pak je fiets en ga door tot je de juiste en vriendelijke mensen weer tegen komt. In Nederland zijn ze echt wel.
  4. Hannie H.:
    27 juli 2018
    Hier hebben we met jullie, Mieke, Ron, Cock en ondergetekende een zeer leuke app gesprek over gehad en dan hebben jullie toch nog een mooi zwembad ineens, haha.