Zout en andere smaken

16 juli 2018 - Wasungen, Duitsland

Gisteravond op het terras hadden we nog uitzicht op.... de zoutmijnen. Vandaag fietsten we langs nog zo'n berg, en ze zijn gigantisch!

In Bad SALZungen is een kuroord met natuurlijk: zoutwater. En gradierwerk zorgt er voor dat je zoute lucht inademt. Je moet daar natuurlijk een meditatief moment van maken... Je krijgt daarvoor een speciale witte pij. De kassajuffrouw bleef benadrukken tot mijn verwondering, dat het tot 19.00 uur geopend was. Zonder pij ben ik er door heen gehold.... Vond daardoor de entree wel erg duur. Maar dat was achteraf dus ook niet de bedoeling. Ik had er de rest van de dag moeten verblijven. Zoiets is niet aan mij besteed.

Het zoete was dat we met Jan en Marjan hier gingen koffie drinken. Dat is heel erg aan Cock besteed. We treffen elkaar al een paar dagen onderweg en op de camping. Dat schept een band. Nu leren we elkaar met koffie en taart wat beter kennen.

Weer op de fiets zien we in de verte een heel zuur schip met appelen  aankomen... Dan maar een camping eerder... Redelijk droog konden we ons tentje opzetten. Met de plaatselijke hangjongeren zaten we onder een afdakje bij de douche. Gelukkig komen Jan en Marjan en staan we niet meer alleen👌op deze trekkerscamping...  we delen eensgezind de douchesleutel

1. Bea en frans:
    16 juli 2018
    geen foto;s hier 31 gr en nogsteeds droog droog alles bruin wat gras velden betreft
    wel alleen de sleutel delen he van de douce.
    bea
  2. Gwen:
    16 juli 2018
    Leuk dus jullie hebben er weer een koppel bij voor de koffie en wijn :-)
  3. Mieke de Ruiter:
    16 juli 2018
    Altijd leuk toch, wat gezelschap!!
  4. Hans:
    16 juli 2018
    Het zout der aarde is schijnbaar niet aan je besteed. De koffie wel.
    t wordt hier steeds warmer en dan geldt

de koffie loopt
    Sportiever zal t deze week niet worden
  5. Hannie H.:
    27 juli 2018
    Best leuk zo dagstukjes met anderen op te trekken.