Zout en andere smaken

16 juli 2018 - Wasungen, Duitsland

Gisteravond op het terras hadden we nog uitzicht op.... de zoutmijnen. Vandaag fietsten we langs nog zo'n berg, en ze zijn gigantisch!

In Bad SALZungen is een kuroord met natuurlijk: zoutwater. En gradierwerk zorgt er voor dat je zoute lucht inademt. Je moet daar natuurlijk een meditatief moment van maken... Je krijgt daarvoor een speciale witte pij. De kassajuffrouw bleef benadrukken tot mijn verwondering, dat het tot 19.00 uur geopend was. Zonder pij ben ik er door heen gehold.... Vond daardoor de entree wel erg duur. Maar dat was achteraf dus ook niet de bedoeling. Ik had er de rest van de dag moeten verblijven. Zoiets is niet aan mij besteed.

Het zoete was dat we met Jan en Marjan hier gingen koffie drinken. Dat is heel erg aan Cock besteed. We treffen elkaar al een paar dagen onderweg en op de camping. Dat schept een band. Nu leren we elkaar met koffie en taart wat beter kennen.

Weer op de fiets zien we in de verte een heel zuur schip met appelen  aankomen... Dan maar een camping eerder... Redelijk droog konden we ons tentje opzetten. Met de plaatselijke hangjongeren zaten we onder een afdakje bij de douche. Gelukkig komen Jan en Marjan en staan we niet meer alleen👌op deze trekkerscamping...  we delen eensgezind de douchesleutel